Masa Dulu



termenung
akal ligat berputar mengamit imej suatu ketika dulu
terasa seakan kabur ditelan jam dunia
terus berputar mengelilingi masa
tiada henti baginya

kerna masa itu terlalu berharga
lagi aku termenung
dedaunan itu luruh mengikut angin yang laju menderu

saat itu
kawanan burung memerhati
sejuta tingkah menari

kau
riang tersenyum memperlihatkan manis
yang mencuri rasa

aku
girang tertawa menonjolkan gembira
yang mencari rasa

di sebelah ku
kau meluah kata-kata
kata-kata kita serupa
serupa dengan punca
punca yang menyatukan
jiwa kita berdua

kau
aku

kita sama
serasi dalam rasa
rasa yang serupa

bertemu dan kini berpisah
kau disana
aku disini
kita masih lagi
setia serasi
tika sukarnya kaki melangkah
ku tahu kau pasti merasa
ketika kau dalam derita
kau tahu aku selalu setia
masa berlari meninggalkan kita
aku berlari mengikuti langkahnya
kau
mengapa berhenti
ahh..tidak apa
aku berpatah menghampiri mu
jika katamu tidak mampu berlari mengikut masa itu
tidak mengapa
kita berdua melangkah
selangkah demi selangkah
....berdua



Comments

Popular posts from this blog

Rasa

RUMAH

Penat